De rol van de MedezeggenschapsraadDe medezeggenschapsraad (hierna: de MR) is een beleidsorgaan. Hierin kunnen ouders en leerkrachten meedenken over het beleid van de school. Het beleid van de school is de manier waarop en met welke middelen de school haar doelen tracht te bereiken. De MR heeft vaak een adviserende, maar zeker ook weleens een beslissende rol in beleidszaken. Kortom, de MR denkt en beslist mee over schoolzaken en levert daarmee een bijdrage aan de kwaliteit van het onderwijs op school. De MR heeft daarvoor regelmatig, ongeveer eens in de zes weken, overleg met de directie en/of het schoolbestuur. De directeur van onze school woont een gedeelte van de vergaderingen bij en op deze manier is de raad een echt klankbord voor de directie. In het jaarprogramma vindt u de lopende onderwerpen die er besproken worden. De samenvatting van de notulen zal na elke vergadering op de website worden geplaatst. Aarzelt u dus niet om ons in te lichten over iets wat u wilt (laten) bespreken. Desgewenst kan een vergadering worden bijgewoond. U kunt de MR per e-mail bereiken. De MR brengt één keer per jaar schriftelijk verslag uit over alles wat er in dat afgelopen jaar is gebeurd in het jaarverslag. Hierin wordt ook de samenstelling van de MR voor het volgend jaar bekend gemaakt. Onze school valt onder het bestuur van Blosse Het College van Bestuur is eindverantwoordelijk voor de beslissingen die genomen worden. De Gemeenschappelijke Medezeggenschapsraad van Blosse behartigt de belangen van personeelsleden, ouders en leerlingen van de kindcentra ressorterend onder Blosse. De GMR telt 20 zetels; 10 ouderzetels en 10 personeelszetels.
Waarom in de MR?
Ik werk nu 2 jaar als verpleegkundige bij Buurtzorg, door de flexibele werktijden die daarbij horen kan ik tussendoor ook het nodige op school doen. Zo kennen de kinderen mij als luizenmoeder, maar ik ben ook klassenouder, en ik zit sinds 3 jaar bij de MR. Dit schooljaar in de rol van voorzitter. Ik zit in de MR omdat ik graag meebouw aan de toekomst van de school. Mijn rol is overbrengen wat ik als ouder op het schoolplein ‘hoor’ en dat vertalen naar potientiële verbeteringen voor de school. Dat samen met de input van andere MR leden, maakt dat ik het erg naar mijn zin heb. Mijn naam is Melvin, getrouwd met Nadine en de trotse vader van 3 kinderen waarvan er nog 1 op de Vlindertuin zit. Ik ben werkzaam in Amsterdam en mijn vrije tijd geniet ik van familie en vrienden en sport ik graag. De reden waarom ik mij destijds had aangemeld, is om er zorg voor te dragen dat ouders indirect via mij een stem hebben in de MR. Leuk is om te ervaren dat de de onderwerp die besproken worden erg uiteenlopend zijn. Groeten Melvin Ik ben Hanneke Celie, getrouwd met Jascha en moeder van Louise (groep 5), Yenthe (groep 3) en Florian. Ik ben werkzaam als leerkracht in het basisonderwijs en doe dit met veel plezier. Lid zijn van de MR vind ik belangrijk omdat ik mee wil denken over het beleid van de school vanuit een christelijke identiteit. Ik ben Lida Prins en werk met veel plezier in groep 3 op de Vlindertuin. Daarnaast ben ik bouwcoördinator op school. De belangrijkste drijfveren in mijn werk zijn inspireren en het beste uit de leerlingen halen. Ik ben enthousiast, optimistisch ingesteld en heb een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Daarbij heb ik een positief kritische houding. Deze eigenschappen kan ik bij mijn werkzaamheden voor de MR goed gebruiken. Omdat ik naast groepsleerkracht ook met de schoolontwikkeling bezig ben vind ik het interessant dit in de MR samen met de ouders te bespreken en mee te denken met het beleid. Het is ook een verantwoordelijke taak omdat ik in mijn rol als MR-lid vanuit de leerkrachtgeleding de belangen van mijn collega’s vertegenwoordig en hun aanspreekpunt ben. Ik zet mij hier graag voor in en ik vind het een leuke afwisseling van de werkzaamheden op school. Mijn naam is Lianne Brouwer. Sinds 2013 ben ik werkzaam op de Vlindertuin. Dit jaar werk ik in groep 7. Het belangrijkste in de klas vind ik dat ik de kinderen kan uitdagen het beste uit zichzelf te halen. Hierbij wil ik ondersteuning bieden door op het tempo en niveau van het kind mee te gaan. Kinderen die ervoor gaan, graag willen groeien en trots zijn op wat ze bereikt hebben. Dat geeft mij als leerkracht veel energie. Muziek is mijn passie. Op de Vlindertuin zet ik mij in als muziekcoördinator. Het maken van muziek verbindt kinderen met elkaar en ze kunnen hier veel van leren. Je bent als leerkracht veel bezig voor de kinderen in de klas. Het meedenken op schoolniveau vind ik ook erg interessant. Ik vind het prettig om met andere leerkrachten en ouders in gesprek te gaan over de schoolontwikkelingen. Vandaar dat ik lid ben geworden van de MR. Mijn naam is Leon Verschoor. Als lid van de MR wil ik bijdragen aan een schoolomgeving waar kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen en waar ouders en leerkrachten samen werken aan het beste onderwijs. Door plannen en ideeën te bespreken, zorgen we er samen voor dat beslissingen goed doordacht zijn en het belang van zowel leerlingen als de school centraal staat. Het geeft me energie om mee te denken en een actieve rol te spelen in de toekomst van ons onderwijs!
BlosseraadAls u op Blosse-niveau mee wilt praten over zaken die locatie-overstijgend zijn, dan kunt u zich wenden tot de Blosseraad. Meer informatie. | Samenstelling MR |
ContactKindcentrum de Vlindertuin Telefoonnummer: (072) 572 03 41
| Contact per e-mail
Op zoek naar kinderopvang?Bekijk alle Blosse opvangvormen
Ook een leuke baan in opvang of onderwijs? | Je vindt ons hier
| Zoek in de site
Aangesloten bij |