• Hier staan we voor
  • Dit zijn wij
  • Werken op de vlindertuin
  • IPC
  • Snappet
  • Vreedzame School
    • Vreedzame school
  • Schooltijden en vakanties
  • Schooldocumenten
    • Fladderblad
    • Meldcode huiselijk geweld
    • Privacy op school
    • Schoolgids
    • Schoolverlof en verzuim
    • Beleid plaatsing en groepsgrootte
    • Schoolondersteuningsprofiel
    • Kindcentrumplan (pdf)
  • Naschoolse activiteiten
  • Passend onderwijs
    • Samenwerkingsverband
    • Beleid verwijzing
  • Algemene Informatie
  • KDV
    • De rupsjes (0-2 jaar)
    • De bijtjes (0-4 jaar)
    • de Lieveheersbeestjes (2-4 jaar)
  • PSZ
    • De zonnebloem (2-4 jaar)
  • BSO
    • De watervlinder (4-7 jaar)
    • IJsvlinder (4-7 jaar)
    • de Vuurvlinder (7-13 jaar)
  • Warme maaltijd
  • Fladderblad
  • Naschoolse activiteiten
  • Groepen 1/2
    • 1A/2A
    • 1B/2B
    • 2C/3C
  • Groepen 3
    • 3A
  • Groepen 4
    • 4A
    • 4B/5B
  • Groepen 5
    • 5A
  • Groepen 6
    • 6A
  • Groepen 7
    • 7A
    • 6B/7B
  • Groepen 8
    • 8A
    • 8B
  • Medezeggenschapsraad
  • Oudervereniging
  • Leerlingenraad
  • Oudercommissie
  • Koffiekwartiertje
  • Communicatie
    • Parro
    • Connect
  • Rondleidingen
  • Inschrijven

 

De rol van de Medezeggenschapsraad

De medezeggenschapsraad (hierna: de MR) is een beleidsorgaan. Hierin kunnen ouders en leerkrachten meedenken over het beleid van de school. Het beleid van de school is de manier waarop en met welke middelen de school haar doelen tracht te bereiken. De MR heeft vaak een adviserende, maar zeker ook weleens een beslissende rol in beleidszaken. Kortom, de MR denkt en beslist mee over schoolzaken en levert daarmee een bijdrage aan de kwaliteit van het onderwijs op school. De MR heeft daarvoor regelmatig, ongeveer eens in de zes weken, overleg met de directie en/of het schoolbestuur. De directeur van onze school woont een gedeelte van de vergaderingen bij en op deze manier is de raad een echt klankbord voor de directie.

In het jaarprogramma vindt u de lopende onderwerpen die er besproken worden. De samenvatting van de notulen zal na elke vergadering op de website worden geplaatst. Aarzelt u dus niet om ons in te lichten over iets wat u wilt (laten) bespreken. Desgewenst kan een vergadering worden bijgewoond.

U kunt de MR per e-mail bereiken.

De MR brengt één keer per jaar schriftelijk verslag uit over alles wat er in dat afgelopen jaar is gebeurd in het jaarverslag. Hierin wordt ook de samenstelling van de MR voor het volgend jaar bekend gemaakt.

Onze school valt onder het bestuur van Blosse Het College van Bestuur is eindverantwoordelijk voor de beslissingen die genomen worden.

De Gemeenschappelijke Medezeggenschapsraad van Blosse behartigt de belangen van personeelsleden, ouders en leerlingen van de kindcentra ressorterend onder Blosse. De GMR telt 20 zetels; 10 ouderzetels en 10 personeelszetels. 

 

Waarom in de MR? 


Mijn naam is Violet Raam, getrouwd met Hein en moeder van 3 kinderen, waarvan er 2 op de Vlindertuin zitten (David in groep 4 en Noah in groep 7).

In mijn werkende leven ben ik zelfstandig beleidsadviseur. Ik werk dan voornamelijk voor gemeenten. In mijn werk denk ik voortdurend na over maatschappelijke thema's, zoek ik naar verbeterkansen en schrijf beleidsstukken en voorstellen. Vanuit mijn rol binnen de MR denk ik graag mee over de school. U kunt mij aan de zijlijn van het schoolplein vinden als u graag iets mee wilt geven of vragen. 


Ik ben Madeleine Solleveld, moeder van Esmée, Sophie & Finn. Op dit moment alleen Finn nog op de Vlindertuin. Esmée zit inmiddels op het Middelbaar Beroepsonderwijs en Sophie zit op de middelbare school.

Ik ben zelf werkzaam als docent Bedrijfseconomie in het Middelbaar Beroepsonderwijs.

Ik probeer daar waar mogelijk te helpen op school. Destijds heb ik wel expliciet voor de MR gekozen omdat ik graag wil meedenken over het beleid van de school.

 


Mijn naam is Lianne Brouwer. Sinds 2013 ben ik werkzaam op de Vlindertuin. Dit jaar werk ik in groep 7. Het belangrijkste in de klas vind ik dat ik de kinderen kan uitdagen het beste uit zichzelf te halen. Hierbij wil ik ondersteuning bieden door op het tempo en niveau van het kind mee te gaan. Kinderen die ervoor gaan, graag willen groeien en trots zijn op wat ze bereikt hebben. Dat geeft mij als leerkracht veel energie.

Muziek is mijn passie. Op de Vlindertuin zet ik mij in als muziekcoördinator. Het maken van muziek verbindt kinderen met elkaar en ze kunnen hier veel van leren.

Je bent als leerkracht veel bezig voor de kinderen in de klas. Het meedenken op schoolniveau vind ik ook erg interessant. Ik vind het prettig om met andere leerkrachten en ouders in gesprek te gaan over de schoolontwikkelingen. Vandaar dat ik lid ben geworden van de MR.


Ik ben Minon Buisman en ik werk met veel enthousiasme in groep 8 van basisschool de Vlindertuin. 
Kennis overbrengen op de kinderen en een relatie met hen opbouwen, is echt mijn ding. 
Op dit moment ben ik ook bezig met de opleiding IPC-coördinator, om mijn kennis uit te breiden en om zoveel mogelijk uit ons middagprogramma te halen.
Ik ben gek op mijn werk en ik wil graag het beste uit de school halen. Dit maakt het interessant om mee te denken over het beleid van de school, samen met ouders. 


Ik ben Lida Prins en werk met veel plezier in groep 3 op de Vlindertuin. Daarnaast ben ik bouwcoördinator op school. De belangrijkste drijfveren in mijn werk zijn inspireren en het beste uit de leerlingen halen.

Ik ben enthousiast, optimistisch ingesteld en heb een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Daarbij heb ik een positief kritische houding. Deze eigenschappen kan ik bij mijn werkzaamheden voor de MR goed gebruiken. Omdat ik naast groepsleerkracht ook met de schoolontwikkeling bezig ben vind ik het interessant dit in de MR samen met de ouders te bespreken en mee te denken met het beleid. Het is ook een verantwoordelijke taak omdat ik in mijn rol als MR-lid vanuit de leerkrachtgeleding de belangen van mijn collega’s vertegenwoordig en hun aanspreekpunt ben. Ik zet mij hier graag voor in en ik vind het een leuke afwisseling van de werkzaamheden op school.

 

GMR van Blosse

Als u op Blosse-niveau mee wilt praten over zaken die schooloverstijgend zijn, dan kunt u zich aanmelden bij de Gemeenschappelijke Medezeggenschapsraad (GMR). Meer informatie.

Samenstelling MR
De Vlindertuin 2021-2022


De medezeggenschapsraad van De Vlindertuin bestaat op dit moment uit negen leden: zes ouders en drie leerkrachten.

Namens de ouders:

  • Violet Raam (voorzitter MR)
  • Madeleine Solleveld
  • Melvin Dom
  • Pauline van Veen aspirant lid (geen stembevoegdheid)
  • Hanneke Celie aspirant lid (geen stembevoegdheid)
  • Sylvia Bronsteede aspirant lid (geen stembegoedheid)

Namens de leerkrachten:

  • Lida Prins (secretaris MR)
  • Lianne Brouwer
  • Minon Buisman

 Bianca Hooijer (leerkracht van groep 4/5) heeft zitting in de GMR.

 

Jaarverslag


[noImage|NL|link;DWNLD;direct;102880|nvt|Jaarverslag MR 2021-2022]

Contact


Vragen? Suggesties? Neem contact met ons op.

Contact


Kindcentrum de Vlindertuin
Cornelia van Arkeldijk 24
1705 NP Heerhugowaard
welkom@basisschooldevlindertuin.nl

Telefoonnummer:

(072) 572 03 41 

 

Contact per e-mail


 

Op zoek naar kinderopvang?


Bekijk alle Blosse opvangvormen

 

Ook een leuke baan in opvang of onderwijs?


Kijk eens op www.werkenbijblosse.nl

Je vindt ons hier


 

 

Zoek in de site


 

Aangesloten bij


Blosse

Copyright 2023 - Kindcentrum de Vlindertuin
Inloggen | Ziber Education - Schoolapp vergelijken? | Ziber - Responsive of Adaptive? | SdH Vormgeving - /Team4 School - Eigentijdse Websites